Så ska en sommardag vara!

Gårdagen började redan kl 10 på morgonen då jag, Ingrid och Moa träffades i skaris och började rigga jollen. Det tog två timmar att komma till skokloster men vi tillbringade tiden med att äta Moas goda cookies, med att Ingrid duckade för bommen och med att beundra de vackra villorna längs Ekolns vänstra sida. En sida som jag aldrig tidigare övehuvudtaget har spanat in, jag har hängt mer på högra. Carl Gustav var snäll och visade vägen då vi höll på att åka lite fel. Väl framme badade vi i det kalla vattnet, tittade på skokloster, hade roligt i och på träden runt skokloster och blev nöjda med den billiga glassen: 2 kulor för 16 kr i svenska kyrkans café! Det är så trevligt när man får nått billigare än vanligt, man känner sig mer välkommen än vanligt likssom. Är det bara jag som funkar så? Nej, Moa och Ingrid instämmde. Vi satt inne i en stor skön soffa och njöt av det fina vädret... utomhus. Men men vi hade vart ute hela dagen ditintills. Sen segla vi til tillbaka igen. Runt 7 tiden slutade det blåsa helt så Moa hoppade i och bogserade båten bakifrån. Ingrid paddlade (för paddel hade vi!) och jag pumpade luft i seglen genom att gunga båten fram o tillbaka. Sen kallade några naturbehov som vi inte ska gå in i detalj på så vi gick i land på en jättefin klippa också på vänster sida av ekoln från stan sett. Ärligt talat så visste jag inte att det fanns så fina ställen nära uppsala. Vi klättra upp på den högsta punkten och hade jättefin utsikt och sen tog vi fram korvarna och engångsgrillen och satt och grillade i solnedgången. Sen var det ungefär 3 km hemfärd kvar och vinden hade ännu inte satt igån igen så det blev pump och paddling som gällder. Den här gången gungade vi alla båten, det blir mest effektivt då. Till min besvikelse började det blåsa igen mot skymmningen. Det var en besvikelse efterssom jag hade velat hoppa i och putta båten. Men men det gjorde jag i alla fall när vi var nära hamnen. Och jag ångrar mig inte för det finns inget skönare än ett nattbad.

        Den dagen hamnade i sommrens topp tio helt klart. Enligt prognosen skulle det regna men det var sol och varmt hela tiden. Och Ekolns vänstra sida är mitt nya hak. Dit ska jag tillbaks igen.




'
En av de fina villorna på vänstra sidan

I trädet!

Fin klippa


God glass

Nattbad


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0