Tacksamhet

Alltsa jag maste bara utrycka min tacksamhet over hur bra allt har blivit. Det var meningen att det skulle folja med ett tiotal personer till resan till santiago de compostela, men av olika anledningar blev det bara jag. I beslutsamhet men angest kopte jag min billjett. Kul att hitta till nan by i Galicien helt pa egen hand och vara ensam bland 1500 europeer i stora grupper. Men, men jag har lange velat besoka den har delen av Spanien och jag hade beslutat mig for tva ar sen att aka pa den har resan, sa det var bara att kopa billjetten. Nar jag kommer hit ar allt helt annorlunda. María, en tjej som jag larde kanna i italien for tva ar sen (forsta gangen dom hade den har typen av moten for europeiska ungdommar) kom och hamta mig pa flygplatsen, vi akte hem till henne, va ute med nagra av hennes vanner och efter motet som slutar nasta sondag ska hon folja med mig och vi ska resa runt har i nordvastra Spanien (Galicien) Sa det ar helt underbar start. Jag kanner bara en grej - tacksammhet.
     En annan kul incident ar att, nar jag va i Madrid tidigare idag efterssom jag hade 5 timmars vantetid tills flyget till santiago gick, traffade en Mexikanare. Jag fragade honom pa busshallsplatsen hur man kom till Puerta del sol, han skulle pa bussen at samma hall, sa vi prata lite och jag berattade att jag hade fyra timmar att slosa i Madrid. Han hade kommit for nagra dagar sen och skulle till museet Prado. Det sluta med att jag faljde med honom och tillbringade min 4 timmars break med att titta pa spanska tavlor. En en gang kom jag fram till att det dar med konst inte riktigt ar min grej - konstigt efterssom jag hade ca 250 timmar bild i skolan. Men, men det musseumbesoket kandes som en grej man borde gora om man ar i Madrid, och jag hade redan sett puerta del sol tidigare nar jag var dar, men museeum hade jag itne gatt i. Det basta var att jag kom in gratis ocksa efterssom jag var student. Sa det kanndes vart.

Nu ska jag slagga for imorgon bar det av till Leon dar pilgrimsfarden tillbaka till santiago borjar. Det ska bli dunderkul. Jag kommer ha internetfasta den har veckan sa forvanta er inget blogginlagg forren om nan vecka sa dar. Dagens tack gar till María som jag ska sova hos i natt.

KRAMAR

Kommentarer
Postat av: Ankan

Låter väldigt najs Julia! Konst är good shit!! :) Ha det så skojsigt under resten av din tid där med! :D

2009-08-09 @ 22:43:37
URL: http://ankanankan.blogg.se/
Postat av: Dorota

Fy Julia! Det går inte att ringa dig! Hör av dig!

Kram!!!

2009-08-11 @ 09:35:50
Postat av: mama

Julia, naladuj telefon! Ciesze sie ze dotarlas na miejsce. Czekam na sms od czasu do czasu. Dostalas moj, ze babcia ma kotka?

Buziaki, mama

2009-08-13 @ 23:04:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0