Tack Sverige!

En sak som jag tycker är väldigt bra i Sverige är alla antidrog kampanier på skolorna. Jag tror faktiskt att de bevarar många vanliga undommar från mycket problem. Här i Spanien så existerar de inte, och om de gör de så fungerar de inte som de ska, för varannan människa håller på med lite sociala droger här och var. De började i en ålder där de inte visste vad en princip var och så fortsätter de sedan långt senare. I Sverige så vet jag ärligt talat ingen, vilket måste tyda på att det i vaje fall finns mindre utav det. Vad ska man säga?: Frid & glädje är det enda en människa behöver. Hasch för frid och Mary för glädje.... eller finns det nått annat sätt? Det lär det väl finnas. Det får mig att tänka på följande citat ut bibeln. "Ty Guds rike består inte av mat och dryck utan rättfärdighet och frid och glädje i den heliga anden" (från Paulus brev till rommarna 14:17). Tänk att Gud har tänkt på våra basbehov och gett oss dem! 



Inte det här alltså...


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hemskt att det ska behöva vara så! Har du det bra där borta annars då? Om man bortser från alla droger ;)

2009-06-09 @ 13:36:42
URL: http://goodgonebad.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0