Resor, resor

Woho! Resa till Santiago de Compostela (spanien) är nu bokad. Jag har planerat den här resan i typ två år så efter många om och men så blir den av i alla fall. Anledningen till att jag åker är för att det är en fransiskansk ungdomsträff därnere och det är alltid kul med fransiskansa ungdomsträffar så den här lär bli kul den med! Gissa vem jag åker med? Jag åker faktiskt själv! OMG. En till tjej som skulle med backa ur nu för ett tag sen. Först så kände jag mig lite motvillig att åka själv men nu känns det rätt bra. På plats kommer jag ju inte vara själv, jag kommer träffa några som jag lärde känna för två år sen i Assisi (Italien) och massa andra nya människor. Man blir ju faktiskt öppnare mot andra om man är själv så jag kommer säkert få många erfarenheter.

Innan det så åker jag till Österrike med en kompis och mer om den resan kommer strax. Värst vad jag far och flänger kanske du tycker... Men har man inte sommarjobb så är det ju kul att utnyttja tiden till att göra sånt man inte kan göra om man inte just har 10 veckors sommarlov. Med andra ord: Finanskrisen till trots så slösar jag massa pengar istället för att tjäna eller spara. Men, men pengar är väl inte så viktigt, bara man har så det räcker är det bra. Dessutom så tänker jag så här: Nu kanske jag tjänar max 100 i timmen, om bara några år kanske jag tjänar 2-300 eller mer och då är det lika bra att vänta med att tjäna mycket tills man kan vara mer effektiv i det och nu utnyttja livet, tiden och världen eftersom man har bra mycket möjlighet att göra det nu. Fattar ni? så att man gör det man gör bäst i sin rätta tid!!!
Dagens hyllning går till livet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0