Sugen på en blind date?

1. matlagning
2. tyskaglosor
3. annikas vykort

Jag lagade mat idag. det blev en allmän spontaninspirerad rätt bestående av kol, ingefära, zuccini, vitlök, lök, green curry pasta, ägg och soya, alltför mycket soya... Eftersom jag hade i lite för mycket soya så tog jag i ganska mycket ägg också (5) så det blev en liten spansk tortilla de patatas men utan patatas. Till smaken var det helt okej men jag är ganska glad att jag inte hade någon över på middag. Om jag nu hade det vore det bra om perssonen i fråga hade ögonbindel på sig, så att den vågade äta min härliga mat. Jag har för mig att det är en ganska vanlig företelese. Blind date heter det väl? Jag har aldrig vart på en sådan dock. Min korridorskompis var väldigt överseende med min mörka mat, hon rådde mig att ta creme fraische till. tack för tipset Madeleine! utan det hade röran nog fortfarande varit lite salt.

Sen kom M. på en oslagbar idé, nämligen att vi skulle skriva upp tyskaglosor på vår anslagstavla, likssom för att lära oss. Hon pluggar tyska och jag har pluggat tyska. Tur att man hamnat med någon som har lika sällsynta intressen som jag, så istället för att sitta och snacka eller spela spel så började Madeleine förhöra mig på sina glosor, och jag skulle veta artikeln också. Gjorde fel på 2/3 av artiklarna minst, men det var kul att vässa ordinlärningshjärnhalvan lite det var länge sen.

Sen sa Madeleine till mig, har du sett Julia att du fått vykort. Adresserad från nya Zeeland till:
Julia Patey
Kyrkan bredvid VG
Uppsala
Sweden
*Julia jobbar på posten i Uppsala ibland
ps: Hoppas detta kommer fram!

Tur att det kom fram i alla fall det skickades 6/1. TACK ANKAN DU ÄR BÄST!



Kommentarer
Postat av: Ankan

:D Åhh va bra att det kom fram!! :D TAck POSTEN som fixar det mesta! hahahaha!!

2010-01-27 @ 23:38:18
URL: http://ankanankan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är låter som en intressant blind date. Har en vän som hade en sådan på SLU. Under nollning hade de sättit på oss ögonbindsel, och leddes oss bort. Han började prata med tjejen bredvid, ja och till slut fick man ta av ögönbinden ja och då är han kär.



Hoppas maten smakade åtminstone.

2010-01-28 @ 08:00:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0