Första dan på det nya jobbet

Gårdagen innebar en hel del tunga lass i och med borttransporteringen av alla möbler från mitt rum och flytten till Stockholm (dom ska ju renovera mitt rum) Och sen var det i princip bara att lägga sig för att dra till jobbet till klockan 7 eller 6:30. Hehe var lite oklart för mig ända fram till morgonen då jag smsa min handledare. Det var kl 7, skönt det.
Dagen på jobbet började roligt nog med morgongympa. Morgongympa med ett gäng 50 åriga gubbar. Hej hop, höger axel, vänster knä, hej hopp! Haha det var kul. Resten av dagen innebar mest lite lära kännade av arbetsplatsen och människorna som jobbar där. Jag fick gå och sätta upp lite planlösningar i hotellrummen samt märka centrumpunkten på duschavloppet som de senare ska gjuta in utefter mina markeringar :D. Det var bra då fick man gå i alla våningar och kolla hur långt de kommit.
Min handledare är snäll och väldigt verbal, det är kul för då pratar han och berättar mycket. Jag har faktiskt lärt mig en hel del, man lär sig mycket av att bara kolla hur allt ser ut. Jag tycker rören är mest intressant av allt. Idag upptäckte de att det var problem med rören för de hade efterprojekterat ett rör till ventialtionen och märkte nu att de inte skulle kunna hålla den takhöjden beställaren krävde. Då gick min handledare som är projektchef och arbetsledaren omkring och kollade på alla badrummen och funderade och jag gick med och lyssnade och försökte fatta vad det handla om. Förövrigt är stämmningen på bygget väldigt tyst, de verkar inte prata så mycket. Det är väl bra, man kan ju inte prata och jobba samtidigt, hehe. Somliga pratade och jag hörde faktiskt ett litet gäng polacker.
Nu väntar käk med modern och sedan kommer det några uppsalakompisar hit för vi ska på en grej.

Kommentarer
Postat av: Ankan

Åh va spännande! ^^ Å lärorikt! (Y) Helt awesome!

2010-06-08 @ 21:34:03
URL: http://ankanankan.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0